20 Aralık 2017 Çarşamba

Lotus Kış Bakım ve Tamirleri: 2017-2018

5 kışı arka arkaya güneyde geçirdikten sonra Lotus'u tekrar İstanbul'a getirdik. Kuruçeşme'de her zamanki yerinde, kıçtankara olduktan sonra tekne içi kısa zamanda atölye haline döndü, Liste uzun...

1-Radar montajı. 4 sene önce upgrade ettiğimiz Raymarine elektroniklere radar eklemek gündemdeydi hep. Elimizdeki radar E80 serisiyle uyuşmadığı için yeni bir radar satın almamız gerekiyordu. Sonunda sanırım hallettik. Şimdi radar domu direğe montaj işi kaldı. Boğaz maalesef, sallantı dolayısyla direğe çıkıp radar monte etmek için çok uygun bir yer değil. Bir balıkçı barınağında birkaç saatlik bir iş. Kabloyu harita masasına monte E80'den direk dibine kadar çekmiştik. Orada bir ek olacak. Güverteyi de deldik. İş direk seviyesini ayarlayıp, orayı kablo için delip aşağı bir kılavuz yollamak. Radarın ayağını İzmir'de Atilla ve Aydın ağabeylerin yardımıyla yapmıştık. Delik açıp perçin ile mi? Yoksa vida ile direğe sabitlemek konusunda hala kararsızız.  Sağolsun Erol ağabeyin kısa sürede kolaylıkla halledebileceğine eminim.

2-Sintinedeki suyun şafttan geldiğini tespit ettik. Mayıs'ta karaya çektikten sonra çok arttı. Halen üzerinde Yanmar'ın Deep Seal salmastrası var. Volvo'ya göre daha hesaplı ancak bana sanki daha kötü bir malzeme gibi geliyor. Rıza memnun olduğunu söyledi. Yeni salmastrayı taktık. Ancak su kesilmedi. Salmastrayı denizde tamamen söktük. Şaftın üzerinde incelme olduğunu tespit ettik. İleri yolda damlatıyor. Bizim kayığın formu sebebiyle şaftı pervane ile beraber denizde, dümeni indirmeden sökmek mümkün. Bunu yapalım diye düşündük. Kuruçeşme'de dalış işleriyle uğraşan Kudret ile konuştuk. Şaftı kaplinden ayırıp söktük, dışarı aldık. Deniz tarafından 1,5 parmak bir takoz ile içeriden de bir takoz koyduk.
Yeni şaft yapılacak, Rıza Usta Ünlü'yü tavsiye ediyor. Pervanede sorun yokmuş. Braketin kovanından da şüphelendiğimiz için bir tane de yedek aldık ancak onun suda değişmesi oldukça teferruatlı ve zor. Karaya almayı bekleyeceğiz.

3-İskele taraftaki vardavela puntellerin ayakları tutan civata kafaları kopuk. Alttan civata somunlarına ulaşmamız zor oldu ancak becerdik. Mobilyanın üstü nemliydi. Tekne iinde nem alıcyı çalıştırdım, bir hafta içinde kuruttu tekneyi, sahilde elektrik almak bu açıdan çok avantajlı.

4-Bu nem meselesi ile ilgili, tamamen kapalı olan dolapların içinin havalanması için birkaç menfez yapmak iyi olur diye düşünüyoruz. Bakalım şimdilik acelesi yok.

5-Motorun üzerini örten oturma grubunu yukarı kaldıran düzeneğin menteşeleri kırılmış. Fransız oraya ok garip bir sistem yapmış. Menteşeyi bir türlü bulamıyorum. Bakalım bir çare düşüneceğiz.

6-Dolapların menteşelerinde paslanmalar var. Aynısını marintekte paslanmaz olarak buldum ancak çok pahalı (tanesi 15-20 Euro, vermeye hiç hiç niyetim yok). Bauhauss'tan aynılarını buldum, küçük boy ve düz dolap menteşesi olarak geçiyor. Vidalarını paslanmaz olanlarla değiştirdim. Bir tek ayar vidası alengirli birşey onu belki sarıdan çektirmek gerekecek.

7-Sintinedeki motorun kulak ve diğer benzer metallerindeki pası tel fırça ve zımpara ile adım, Duratek veya Demarine'den alacağım Yüzey Toleranslı Metal Koruma Epoksi (GR4480) ile boyacağım. Çinkolu olanı tercih ettik.

8-Tüm kabinlere aydınlatma lambaları yanına USB ve çakmak prizli 12V ünitelerden monte etmeyi düşünüyorum. Kabinlerde cep telefonu şarj etmek isteyenler kolaylık oluyor.

9-Motorun bakımı. Yağ ve filtreler değişecek, antifriz suyunu değiştireceğim. Mazot separı sorunlu, yolda gelirken bizi çok yordu. Volvo'nun orjinal filtreli separını bir arkadaşımdan temin ettim. Altı metal olan bu üniteyi Perkins'in altı cam olan ürünü ile modifiye ettim. İnce diş, çeyrek parmak civatayı 9 cm'e uzatmak ile kolaylıkla halloldu. Boyunun uzaması sebebiyle hali hazırda bulunduğu yere sığmıyor, hortumları değiştirip motor kabini kıç tarafına monte ettim.

10-  Boiler'e de bakım lazım. Sahil elektriğinde sigorta atıyor. Thermocouple ERTA'nın uzmanlık alanı. Aynısını bulmaları 2 dk sürmedi...

11- Bimini ve cenova UV bandı söküklerini tamir edeceğim. Geçen sene yenilediğimiz el aletlerine yeni kılıflar diktireceğim. Tekne içinde döşemelerde sorunlar var. Onlarla ilgilenmek gerekecek. Bundan başka vinç bakımları, güvertede jelkot tamiri, kokpit tiklerine ve derzlerine tamir ve değiştirme, salon verniğine rötuşlar, gri su tankı montajı gibi projelerimiz var...
Anlaşılan bu kış elimizden anahtar düşmeyecek.  ))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder