2 Ağustos 2004 Pazartesi

Kalamış-Gelibolu

Lotus'la bu ilk açıkdeniz Ege seferi olacak.
Heyecanlıyız...

Haldun, Pınar, Hüma, Ben

23.30'da palamar çözdük. Yüksek devirlerde vuruntu var, ustalar falan geldi ve sorun yaratmayacağına karar verildi hep beraber.
Hava düşük, rüzgar hiç yok. Rota 220.
Gemi rotasının güneyinden, dolunayda Marmara Adasına doğru otopilotla seyirdeyiz.
04.00'da vardiya değişimi. Dümeni bıraktım yattım uyudum.
06.00'da tekrar kalktım. Güneş yeni doğuyor.
Oltayı hazırladım 1.00 mm beden, çift fırdöndü, arasına 400-500 gm kıstırmaç kurşun, ucunda ağır kaşık var. Tekneye lastik ile bağladım. Bakalım nasıl iş yapacak?
06.30 gibi rüzgar çıktı, hafif, kuzeyli. Genova bastım, yelken-motor süratimiz 0,30 Mil arttı.
Rüzgar üstüne koymaya başladı. Anayelkeni de açtım, motoru kapattım.
Haldun'a bıraktım tekrar yattım.
08.00 gibi rüzgar kesilmiş. 09.30 gibi Marmara Adasını bordaladık. Akıntıyı da hesaba katarak 6-6,30 Mil ortalama tutturmuşuz. Bayağı iyi.
Adanın kuzeyinden geçtik. Batı burnunda funda demir, kahvaltı ve midye.
Hayırsız Ada üstü tamamen çıplak.
Motorla yeni rota Gelibolu.
Akşama doğru tekrar rüzgar çıktı. Gelibolu açıklarında istavrit. 15 dakikada istikhakımızı tamamladık. Derin suda av veriyor, 40 metrelere indirecek uygun kurşun kullanmak lazım.
Eski liman balıkçı barınağına girdik. Ticaret limanının kuzeyinde, girişi oldukça dar. Misafir tekneler girişte sağlı sollu bağlanıyor. Sağda büyük bir motor yat var, jeneratör çalıştırıyor. Ondan uzak durduk.
Karşı sahilin sığ olduğunu çok içeri girmemek gerektiğini söylediler.
Balıkçılar söyledi, nargile ile dalıp rafa çıkartıyorlar, şu içi turuncu renkli küçüklüğümüzde küllük olarak kullanılan kabuklular... Japonlara satıyorlarmış.
Diğer ticaret limanına yürüyüş sırasında şöyle bir baktım, mümkün değil bağlanmak.
Teknede kızartma istavrit partisi sonrasında akşam tüm eşrafın çekirdek çıtladığı kordonboyunda yürüyüş yaptık. Sardalye festivali yeni bitmiş.
Yattık uyuduk...