15 Ocak 2015 Perşembe

Lotus'ta yeni değişiklikler

Yazdan beri hesaplayıp, kitaplayıp değiştirme ve tamir programına aldığımız birkaç madde var. Bunlar:
1-Navigasyon ve elektrik sistemi. Yazın monte ettiğimiz tridata I-70 rüzgar göstergesi haricinde gayet iyi çalışıyor. Rüzgarın kablosu sanki çalışıyor gibi, veri geliyor ama ne yaptıysam okutamadım. Sanırım önce kabloyu tutup, direk tepesindeki transducer'i değiştireceğim. Eğer yine çalışmazsa, kabloyu da değiştireceğim. Kablonun direk içinde nasıl yerleştirildiği bir muamma? ))) Bakacağız
2-Kokpit haricinde harita masası içine e-bay'den ikinci el aldığımız Raymarine E80 serisi multimonitoru monte edeceğim. Yeri belli, montajı zor olmayacak diye düşünüyorum ama GPS anteni, ikinci ellerde bile çok pahalı. Şimdilik deneme amaçlı NMEA 0183 çıkışı olan bir el GPS'i ile kurup denemek istiyorum.
3-Asıl bomba sağolsun bir ağabeyim hediye ettiği analog radar. Kablosu falan var. Nasılsa direğe çıktığım bir sefer onu da direğin önüne monte edeceğim. Braketini sağolsun Aydın Aydınlı'dan aldım sözünü, paslanmazdan yapacağız.
4-Bu sene karaya çekme işini çok büyük olasılıkla Nisan ayı gibi yapacağız. Muhtemelen Teos'ta olacak diye düşünüyoruz. Tekne oradayken bir de tonoz sistemi yapmakta yarar var. Belki birkaç ay o taraflarda oyalanırız, sonrasında da  senelerdir istediğimiz de bir türlü yapamadığımız Kuzey Ege turunu yaparız. Bakalım kısmet. Kara parkı sırasında yapılacak işler standart uygulamalar.
5-Botu güverte üstüne almak için, düz pozisyonda   üzerinde motor varken bir taşıma sistemi planladım. Bunu Skip Novak'tan kopya çektim, itiraf ediyorum. Güverte üzerine botun tabanına uygun iki adet döşek ile kalıcı olarak botu sabitlemek mümkün. Sapanlarını ayarlamak gerekecek tabi. Çekme işlemi için balon mandarını biraz uzun tutarak bir donam ile ırgata getirmek mantıklı olur. Tabi mandarı değiştirmek kaydıyla.
6- Novak'tan kopya çektiğim bir diğer husus, kıçtankara kayalara bağlandığımızda halatların aşınmasına engel olmak için, ince zincir değil ama galvaniz tel sapanlardan yararlanmak. Hem delik gibi bir yer varsa oradan geçirmesi kolay olur. Hem taşıması kolay. 8 mm yaklaşık 4 metrelik tel, ucunda kilidiyle işimizi görüyor.
7-Tekne içi alarmlarını (sintine, LPG, duman detektörü ve CO alarmlarını) hem devamlı açık bırakacak düzeneği sağladım hem de bunları Arvento takip sistemine bağlamayı düşünüyorum. Bu sayede uzaktan da olsa tekneyi monitorize etmek ve bir acil durumdan anında haberdar olmak mümkün hale gelecek.