11 Temmuz 2017 Salı

İYON DENİZİ SEYAHATİ

Pindos Bölgesi Otoyolu
Bu seneki plan geçen seneki yaz seyahatinden de karışık bir şekilde kurgulandı. Yıllardır gitmek istediğimiz İyon Denizi ve adaları için, 4 ayrı ekibin yaz tatillerini ayarlayıp, gidiş-dönüş uçak ve transferlerini organize etmemiz, tekneyi hazır etmemiz ve karşılaşılacak problemlere çözümler üretmemiz gerekecekti.
Ancak başlangıçta hiç birimiz bu kadar çok tesadüfün ve aksiliğin bir araya geleceğini doğrusu tahmin etmemiştik. Tanrılar Lotus'un Ege'den çıkmasını istemiyor sanırım!
İlk etap Melih Ömür'ler ve üniversiteden arkadaşlarının Bodrum'dan tekneyi alıp, çıkış-giriş yapıp Ege'yi geçip, Atina'da bir diğer ekibe teslim etmesiyle son bulacaktı. Teknenin evrakları ile ilgili sorunu son dakikada halledip acenta ile çıkış aldılar. Beklediğimizin aksine, tüm Siklad adaları bölgesini neredeyse tamamen rüzgarsız bir havada, motor ile geçip Atina'ya salimen ulaştılar.
Oraya uçakla ulaşan ekibe tekneyi teslim etmeleri biraz zor ve dolambaçlı oldu. Büyük şehirlerde bu tür resmi evrak işleri biraz daha karışık oluyor sanırım. herhangi bir adada birkaç dakikada halledilebilecek crew list değişikliği Atina'da, ancak bir acentanın araya girmesi ile, neredeyse 2 gün sürdü.
Mazot deposundaki pislik sebebiyle motor arızası yaşamalarına rağmen, yine neredeyse tamamen rüzgarsız bir havada tekneyi Korint Kanalı, Korint Körfezi ve İyon adaları üzerinden, Korfu'ya kadar getirdiler. Biz, yani çocuklar Nalan ve bendeniz, arabayla yaptığımız gece yolculuğunun ertesinde onlarla anakarada Sivotha Mourtos'da buluştuk. Igourmenitsa esasen o civardaki büyük liman ancak ekip değişikliği yapmak için gümrüğe ihtiyacımız olmayacağı için nispeten turistik bir yerini tercih ettik.
Araba yolculuğunu geçen seneki profesyonel minibüsten farklı olarak kendi kullandığımız arabayla
yaptık. Doğrusu yorucu ama zevkli bir yoldu. Selanik'ten sonraki bölüm sık sık tünellerle geçilen paralı bir otoyol. Oldukça dağlık bir araziden geçiliyor. Burası Meteora Manastırları ile meşhur Pindos Bölgesi.
Bu kadar aksilik ve soruna rağmen, tekneye vardığımızda bir anda rahatladık.Tekneye biner binmez insanın ruh hali değişiveriyor hemen. Ama asıl değişiklikler bence ilk 24 saat, 7 gün ve 3 haftalarda oluyor. Şehir hayatının ritmine alışmış bünyenin, bir anda refklekslerinden kurtulması tabi mümkün değil...
Sivotha-Mourtos
Sivotha küçük bir yerleşim. Daha çok yerli ve lokal turiste yönelik bir sayfiye yeri gibi.
Tekne tam da liman polisinin karşısında kendi demirinde kıçtankara. Mustafa Ağabeyler, bizi karşıladılar. Teknedeki bir dolu eşyayı taşımak için arabayı, limana sokmamız biraz zor oldu ama becerdik. Port Polis'te değişikliği yapmamız çok kısa sürdü. Saat 14.00'te gün arası tatiline çıkmadan evrakları yetiştirdik.
Mustafa Ağabey'leri uğurladık. Onları da uzun bir araba yolculuğu bekliyor.
Biz ise sanırım biraz da sıcağın etkisiyle üşendik ve yerimizden çıkmadık. Denize girmek için bot ile hemen koyun dışındaki küçük bir kumsal bulduk.
Normalin dışında bir sıcak var. Yol yorgunluğunu ben ön kamarada kısa bir sieasta ile geçiştirdim.
Nalan tekneyi toplamaya ve yerleştirmeye girişti bile.
Çocukların her ikisinin de kendilerine ait birer kamaraları olması bir ilk. Bu işe haliyle çok sevindiler. Akşamüstü öte beri almak ve birşeyler atıştırmak için şehre çıktık. Büyük bir market yok.
Küçük bir büfede bira patates yaptık. Çocuklar hamburger yedi.
Akşam olmasıyla piyasa artmaya başladı. Çocuklara teknenin tam önündeki oyuncakçıdan 1-2 birşey aldık. Onlarla eğleniyorlar.
Elektrik fişini bulunca ne olur, ne olmaz mantığı ile kabloyu bağladım. Bingo!
Bu gece buradayız. Hemen içeri grip ne kadar 3'lü priz varsa hepsini devreye alıp; 220V ile şarj olan tüm üniteleri şarj ettim. El süpürgesi, fener, şarjlı tornavida ve telsiz en önemlileri.
Mazotumuz 3/4 depo. Yedekler az. Suyumuzu  buradan aldık. Alışverişi artık ancak yarın Korfu'dan yapacağız sanırım.