27 Ağustos 2005 Cumartesi

BODRUM-MİKONOS-ALAÇATI/2005-VII

MİKONOS
Süper Paradise’da plaj günü ilan ettik. Çıplaklar tarafında güneşlendik, Mustafa’lar gelince normal tarafa geçtik. Öğleden sonra 5 gibi çıkalım derken sefa pezevenkliği tuttu 19:00 da demir aldık ama çok keyifli bir gündü. Izgara kalamar, hem de mürekkep balığının tümü ızgara süper bir şey ve 10 Euro. 7 şiddetinde yıldızda çok hızlı şekilde batıya doğru seyredip, adanın tamamını katedip, burnu dönüp kuzeye vurunca, burundan yedik fırtınayı, 2500 devir de 3 m. dalgaya karşı gidiyoruz, serpinti tekneye paralel geçiyor. Karanlık olduktan sonra Yeorgio kayalığının oraya geldik, oradan içeriye döneyim diyordum sonra bir kayalık daha çıktı ve ışıkları düzgün yakılmamış bir balıkçı! 180 derecelik bir dönüşle kayalıklardan çıkıp kuzeye biraz daha çıkıp koya öyle girdim, bir ara balıkçıyla çarpışacak şekilde aynı rotada gittik, sonra ona yol verdim, o geçince içeriye kırdım. Sırılsıklamım, milleti de deniz tuttu, sert hava ve karanlık ve kayalar. Burnumuzu marinaya dikmiş giriyorum, fenerini görmemiz lazım, yok… GPS’le kontrol ettim, direkt girişi tutturmuşuz, ama marina falan yok. Resmen yok… Nereye gideceğiz şimdi, gece, fırtına, sonra Pınar bak balıkçı bir yere giriyor dedi, balıkçı barınağı, peşinden biz de. Marinanın yerinde henüz balıkçı barınağı gibi bir yer var. Usturmaçaları dizdik, süt liman içeriye girdik. Feneri çok soluk, ancak 200 m den falan biraz gözüküyor. İçerisi tıklım tıklım dolu, hiç yer yok. Boş boş dolanırken, birisi bağırdı bir teknenin üstüne yönlendirdi. İskeleden bağlanacağız, usturmaçalar, palamar halatları iskeleye. Çok güzel yanaştık ve bağlandık. Baktım Mustafa 40 yıllık dostuyla muhabbet eder gibi birisiyle konuşuyor, adam “I am the fisherman, I know, I know” diyor. Bize yol gösteren açıktaki balıkçıymış. Ertesi sabah ona teşekkür ettim. Tekneyi oraya güvenli bir şekilde bağlayıp durmamız, gezideki en sevindiğim 2. olay oldu. Süppeer. Gece Mikonos’a çıktık. Çok güzel bir kasaba, çook güzel heer şeeeey…